måndag 20 augusti 2012

Krämigt

En av helgens brudbuketter. Och precis som de flesta brudar vill ha nu, så är den handbunden med fria stjälkar klädda med sidenband. Om du inte förstår vad jag menar så se bilderna på den här brudbuketten.
Denna krämiga brudbukett innehåller tre sorters rosor. Det är Akito (vit), Vendela (creme) och kvistrosen Gracia.

Nu när jag skrev krämig, så kom jag att tänka på den krämiga goda franska grädden som finns att köpa i delikatessbutiken DUÅ i Umeå. Den smakade ljuvligt tillsammans med dagsfärska egenhändigt plockade hallon och köpt nektarin.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin brudbukett, underbara toner:)
Har ni också fått den nya tidningen fiori?
//Linda i söder

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Hej Linda
Tack för snälla kommentaren.
Får inte alla Fiori-tidningen?

lindablomma sa...

Jag vet inte så kanske det är, den bara dök upp..hade inte hört något alls om den innan. Väldigt fin är den i alla fall:)
Trevlig helg!

Sanna sa...

Puderromantik! Kärlek.

Vad mycket fint ni skapat i Holmsund. Verkligen missat en del när jag mitt blomstrande tagit överhanden :)