onsdag 31 oktober 2012

Pinndekorationen utan pinnar

Lite rödblommig av nervositet, faktiskt första gången som jag hade visning på egen hand, gör jag klar det sista bordet. Det här är då del 2 av pinnbordet.

Jag tog bort pinnmattan runt skålen (se gårdagens inlägg) och förlängde med ädelgran. Och vips så har bordsdekorationen fått ett helt annat utseende. 
På nedre bilden finns en liten mosskrans runt blockljuset, pyntad med små vita skridskor i trä. Lätt att pyssla till själv med lite bindtråd och mossa.

Det som ser ut som två löpare är faktiskt fyra handdukar. De kommer från danska leverantören La Finesse, och säljes i butiken. Skarven mellan handdukarna döljs av brädan som jag hittat i havet nära Umeå hamn.

Tallrikarna har jag fått låna av Returbutiken vid Strömpilen i Umeå.
Foto Jean Söderman

Foto M Wilhelmsson

2 kommentarer:

Alba sa...

Jösses så fint!
Jag längtar till advent :-)

Sanna sa...

Wow vad du är kreativ och konstnärlig!! Fantastiskt fint alltihop. Säger också varmt grattis till dina 15!

Många sköna blomsterhälsningar från Turkiet �� där pensée, pelargon, jasmine står i full blom. Gissa om jag kan tänka mig stanna en stund till, ��

xxx Sanna